diumenge, 8 de gener del 2017

Philippe Jaccottet (10)

INTÉRIEUR

Il y a longtemps que je cherche à vivre ici, dans cette chambre que je fais semblant d'aimer, la table, les objets sans soucis, la fenêtre ouvrant au bout de chaque nuit d'autres
verdures, et le cœur du merle bat dans le lierre sombre, partout des lueurs achèvent l'ombre vieillie.
J'accepte moi aussi de croire qu'il fait doux, que je suis chez moi, que la journée sera bonne.
Il y a juste, au pied du lit, cette araignée (à cause du jardin), je ne l'ai pas assez piétinée, on dirait qu'elle travaille encore au piège qui attend mon fragile
fantôme...
                                                   Philippe Jaccottet
INTERIOR
Fa molt de temps que busco de viure aquí, dins aquesta cambra que faig veure que m'estimo, la taula, els objectes en despreocupació, la finestra obrint a la punta de cada nit altres verdors, i el cor de la merla batega a l'heura obscura, arreu les lluors acaben amb la fosca vella.
Jo també accepto de creure que s'hi està bé, que sóc a casa meva, que la jornada serà bona. 
Just hi ha, a l'espona del llit, aquesta aranya (a causa del jardí), no l'he fonyada mica, 
podria dir-se que ella encara treballa a la trampa que li espera al meu fràgil 
fantasma...
                                                                        Ph.J.
                                                         (Versió catalana: BRG)
foto de Bartomeu Ribes Guasch.
Fotografia: BRG

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada